reklama

Jak nejlépe podpoříte svou imunitu? Nemusíte hned skákat do ledové vody

Posilujte svou imunitu. Náš organismus si můžeme představit jako chytrou domácnost, kde vše funguje na základě inteligentních regulačních a obraných mechanismů. Dostane-li se do nerovnováhy, začnou tyto biologické mechanismy pracovat a jejich cílem je dostat vnitřní prostředí opět do stavu rovnováhy. Zde můžeme pomoci sami sobě vhodnou životosprávou, cvičením nebo otužováním se.

Imunitu posííte otužováním i vhodnými doplňky stravy (Zdroj: NaturaMed)

Jak svou imunitu posílit?

Tělo je naším domovem a aby mohlo naplno využívat svůj potenciál, je vhodné správnou péčí podpořit ideální vnitřní podmínky. Organismus si můžeme představit jako chytrou domácnost, kde vše funguje na základě inteligentních regulačních a obraných mechanismů. Dostane-li se do nerovnováhy, začnou tyto biologické mechanismy pracovat a jejich cílem je dostat vnitřní prostředí opět do stavu homeostázy (rovnováhy).

Tu si můžeme představit jako termostat, který reaguje na změnu teploty. Pokud teplota například kvůli větrání klesne, spustí termostat vytápění. Pokud je naopak moc horko, spustí termostat klimatizaci. Cílem homeostázy je zachovat stálé a harmonické vnitřní podmínky v těle stejně jako termostat zajišťuje stálou teplotu. Jedním z takových regulačních mechanismů je také imunita, která tvoří pomyslný obranný štít těla.

Imunitní štít můžeme podpořit pravidelným pohybem vyváženým dostatečnou regenerací a odpočinkem
Imunitní štít můžeme podpořit pravidelným pohybem vyváženým dostatečnou regenerací a odpočinkem (Zdroj: NaturaMed)

Imunita, sport, spánek a otužování

Imunitní štít můžeme podpořit pravidelným pohybem vyváženým dostatečnou regenerací a odpočinkem. Je nutné spát aspoň 8 hodin, aby mělo tělo čas na dostatečnou spánkovou hygienu a odstranění nahromaděných metabolických odpadů. Stejně tak jako je důležitá tato vnitřní hygiena, je důležitá vnější hygiena. Je dokázáno, že pravidelné mytí rukou snižuje přenos infekce. Skvělým prostředkem pro podpoření imunity je také otužování organismu.

Nemusíte ale proto hned skákat do nejbližšího rybníka. Můžete se začít otužovat z pohodlí domova. Stačí každé ráno začít ledovou sprchou. Je dobré vodu jemně aplikovat postupně od nohou směrem nahoru. Pocit chladu v těle může zmírnit soustředění na dech. Stačí pouze několik minut tohoto pravidelného rituálu každý den, abyste posílili svou imunitu. Dalším benefitem ledové sprchy je také fakt, že vás probudí natolik, že nebudete potřebovat ranní dávku kofeinu.

. Je vhodné do jídelníčku zařazovat potraviny, které imunitu podporují. Takové potraviny jsou například citrusy, paprika, špenát či brokolice
. Je vhodné do jídelníčku zařazovat potraviny, které imunitu podporují. Takové potraviny jsou například citrusy, paprika, špenát či brokolice (Zdroj: NaturaMed)

Vylazení imunity zdravou stravou

Základním stavebním kamenem je však vyvážená zdravá strava plná vitamínů a minerálů. Je vhodné do jídelníčku zařazovat potraviny, které imunitu podporují. Takové potraviny jsou například citrusy, paprika, špenát či brokolice. Mají totiž vysoký obsah vitamínu C, který napomáhá obranyschopnosti. Mozkem naší imunity jsou střeva, proto je dobré zaměřit se také na střevní mikrobiom a správně ho živit. Střeva můžeme pomocí bylinek či vlákniny pročistit a poté probiotiky v podobě kvašených potravin či kvalitních kefírů vyživit.

Balzám na střeva je domácí vývar, který se například v Japonsku podává k snídani. Podle odborníků má vysoký obsah léčivých vlastností, které mají pozitivní vliv na imunitní systém. Ideální je doplnit jej spoustou lokální zeleniny. Odolnější jedinci si mohou dát také pořádný český česnek, jehož léčivým schopnostem holdovaly již naše babičky. Obsahuje selen, který má silný účinek na náš imunitní systém. V syrovém stavu lze česnek použít jako přírodní antibiotikum.

Základním stavebním kamenem je však vyvážená zdravá strava plná vitamínů a minerálů
Základním stavebním kamenem je však vyvážená zdravá strava plná vitamínů a minerálů (Zdroj: NaturaMed)

Rybí olej využívali již staří Římané

Další skvělou potravinou, kterou využívali i mnohé starověké kultury jako posvátnou surovinu, je rybí olej. Podle českého Státního zdravotního ústavu vede dlouhodobá konzumace rybího oleje (zdroje omega-3 mastných kyselin) k průkaznému zlepšení imunitního systému. Odborníci proto doporučují konzumaci mořských ryb, alespoň třikrát týdně. Zároveň díky studii společnosti Eurostat víme, že Češi zkonzumují o 60 procent méně ryb, než je průměr na člověka v Evropské unii.

Další skvělou potravinou, kterou využívali i mnohé starověké kultury jako posvátnou surovinu, je rybí olej
Další skvělou potravinou, kterou využívali i mnohé starověké kultury jako posvátnou surovinu, je rybí olej (Zdroj: NaturaMed)

V případě, že se ve vašem jídelníčku neobjevují tučné mořské ryby, protože vám třeba nechutnají, je možné dopřát svému tělu i jiný zdroj omega-3 mastných kyselin. Vhodná je konzumace rybího oleje, který je vyráběný na základě 150leté norské tradice. Obsahuje lososový olej, který je pro lidské tělo nejlépe vstřebatelný a je získáván z masa lososů žijících v nejčistších vodách norských fjordů. Kromě podpory správné funkce srdce, mozku a očí je obohacený o vitamín D, který také podporuje imunitní systém.

Zdroj informací: NaturaMed

Podpořte svou imunitu s lahodným bi-fi koktejem:

Publikováno: před týdnem, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce